• רוצה להצטרף!
    • מדווחים ומשפיעים
    • בא לי להתנדב :)
    • תרומה לעמותה
  • הפעילויות שלנו
    • בלי פקקים! פשוט נוסעים
    • מהיר ועכשיו
    • ניירות עמדה
      • דו”חות ביקורת הציבור
      • ניירות עמדה
    • תחבורה ציבורית לאיזורי תעסוקה
    • רב קו
      • ביטול תשלום אצל הנהג – רפורמה חובבנית
    • נתיבי תחבורה ציבורית
      • מדריך לבוחר/ת (בתחבורה ציבורית)
        • מדריך לבוחר/ת (בתחבורה ציבורית) – הצהרות מועמדים
    • פעילות מקומית
    • משחררים את הפקק לדירה
    • קו במבחן
  • קצת עלינו
    • אודות
    • ועד מנהל
    • צוות הארגון
  • טופס דיווח
    • טופס דיווח למוקד 15 דקות
    • המדריך לזכויות הנוסע בתחבורה ציבורית
    • למה חשוב להתלונן על כל דבר שקורה לנו בתחבורה הציבורית?
  • תביעות קטנות
    • תביעות קטנות
    • פורמטים של כתבי תביעה להורדה
    • פסקי דין של תביעות קטנות
    • כמה פיצוי לדרוש?
    • المرشد لتقديم مطالبات صغيرة
  • הצלחות
  • צור קשר
    • שאלות נפוצות
    • צור קשר
    • מיפוי וסקר תחבורתי
    • סדנאות ומפגשים
    • תלמידים מזיזים את התחבורה הציבורית
  • English
  • עברית
Menu
  • רוצה להצטרף!
    • מדווחים ומשפיעים
    • בא לי להתנדב :)
    • תרומה לעמותה
  • הפעילויות שלנו
    • בלי פקקים! פשוט נוסעים
    • מהיר ועכשיו
    • ניירות עמדה
      • דו”חות ביקורת הציבור
      • ניירות עמדה
    • תחבורה ציבורית לאיזורי תעסוקה
    • רב קו
      • ביטול תשלום אצל הנהג – רפורמה חובבנית
    • נתיבי תחבורה ציבורית
      • מדריך לבוחר/ת (בתחבורה ציבורית)
        • מדריך לבוחר/ת (בתחבורה ציבורית) – הצהרות מועמדים
    • פעילות מקומית
    • משחררים את הפקק לדירה
    • קו במבחן
  • קצת עלינו
    • אודות
    • ועד מנהל
    • צוות הארגון
  • טופס דיווח
    • טופס דיווח למוקד 15 דקות
    • המדריך לזכויות הנוסע בתחבורה ציבורית
    • למה חשוב להתלונן על כל דבר שקורה לנו בתחבורה הציבורית?
  • תביעות קטנות
    • תביעות קטנות
    • פורמטים של כתבי תביעה להורדה
    • פסקי דין של תביעות קטנות
    • כמה פיצוי לדרוש?
    • المرشد لتقديم مطالبات صغيرة
  • הצלחות
  • צור קשר
    • שאלות נפוצות
    • צור קשר
    • מיפוי וסקר תחבורתי
    • סדנאות ומפגשים
    • תלמידים מזיזים את התחבורה הציבורית
  • English
  • עברית

הקו הכחול

6 בדצמבר 2017 17:09 אין תגובות dafna

הקו הכחול חייב לקום!

כחלק מפרויקט הסעת המונים של גוש דן, מתוכנן לקום הקו הכחול-

קו אוטובוס מהיר – BRT.

BRT הוא קו אוטובוס מהיר ורב-קיבולת (בדומה למטרונית של חיפה), שצפוי לנסוע בנתיבים בלעדיים ולקבל עדיפות ברמזורים.

מסלול הקו הכחול הוא מצומת ביל”ו דרך רחובות, נס ציונה, ראשון לציון וכביש 44 (בין חולון ואזור) עד לצומת חולון שם ניתן להחליף לקווים מהירים אחרים לתוך תל אביב יפו.

הקו הכחול יכול לחבר במהירות ובנוחות בין הערים השכנות ולקשר אותן במהירות גם לתל אביב יפו. מסלולו דומה לקו 274 הקיים, אך אמור לנסוע על מסלול בלעדי ולכן להיות מהיר הרבה יותר.

לפי בדיקה שערך משרד התחבורה בחודש ספטמבר 2016, לקו מכין לקו הכחול ביקוש גבוה והוא עתיד לשרת כ 24,000 נוסעים (תוספת של 14,000 נוסעים ביום לעומת המצב הקיים בקו 274 היום). בשל הביקוש הגבוה, הקו יוכל לצמצם באופן משמעותי את התלות ברכב הפרטי ואת עומסי התנועה באזור זה.

הקו הכחול אמור היה להיפתח עוד בשנת 2014, אך לצערנו, אנו בשנת 2017 והקו לא נראה באופק בשל חסמים אותם מערימה עיריית ראשון לציון.

התנגדותה של ראשון לציון לקו הכחול תוקעת כ- 420 אלף תושבים בפקקים.

את הקו הכחול ניתן להקים בקלות. תקופת הקמתו צפויה לארוך פחות זמן מקווים אחרים שכן קווי BRT דורשים פחות השקעה בתשתיות ייעודיות מרכבות קלות.

לכשיוקם, הקו עשוי לשפר משמעותית את הנגישות של תושבי העיר לערי הסביבה בתחבורה ציבורית .

אנו דורשים מעיריית ראשון לציון להסיר את התנגדותה לקו הכחול וממשרד התחבורה לקדמו במרץ.

הקו הכחול הרכבת הקלה מהיר ועכשיו נס ציונה ראשון לציון רחובות
« הקודם
הבא »
לתמיכה ב 15 דקות
  • דף הבית
  • קצת עלינו
  • טופס דיווח
  • רוצה לשמור על קשר
  • רוצה להתנדב
לתמיכה ב 15 דקות

כל הזכויות שמורות ל-15 דקות בע"מ 2019

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס