• רוצה להצטרף!
    • מדווחים ומשפיעים
    • בא לי להתנדב :)
    • תרומה לעמותה
  • הפעילויות שלנו
    • מהיר ועכשיו
    • ניירות עמדה
      • דו”חות ביקורת הציבור
      • ניירות עמדה
    • תחבורה ציבורית לאיזורי תעסוקה
    • רב קו
    • נתיבי תחבורה ציבורית
    • פעילות מקומית
    • משחררים את הפקק לדירה
    • קו במבחן
  • קצת עלינו
    • אודות
    • ועד מנהל
    • צוות הארגון
  • טופס דיווח
    • טופס דיווח למוקד 15 דקות
    • זכויות הנוסעים בתחבורה הציבורית
  • תביעות קטנות
    • תביעות קטנות
    • פורמטים של כתבי תביעה להורדה
    • פסקי דין של תביעות קטנות
    • כמה פיצוי לדרוש?
    • المرشد لتقديم مطالبات صغيرة
  • הצלחות
  • צור קשר
    • שאלות נפוצות
    • צור קשר
    • מיפוי וסקר תחבורתי
    • סדנאות ומפגשים
  • English
  • עברית
Menu
  • רוצה להצטרף!
    • מדווחים ומשפיעים
    • בא לי להתנדב :)
    • תרומה לעמותה
  • הפעילויות שלנו
    • מהיר ועכשיו
    • ניירות עמדה
      • דו”חות ביקורת הציבור
      • ניירות עמדה
    • תחבורה ציבורית לאיזורי תעסוקה
    • רב קו
    • נתיבי תחבורה ציבורית
    • פעילות מקומית
    • משחררים את הפקק לדירה
    • קו במבחן
  • קצת עלינו
    • אודות
    • ועד מנהל
    • צוות הארגון
  • טופס דיווח
    • טופס דיווח למוקד 15 דקות
    • זכויות הנוסעים בתחבורה הציבורית
  • תביעות קטנות
    • תביעות קטנות
    • פורמטים של כתבי תביעה להורדה
    • פסקי דין של תביעות קטנות
    • כמה פיצוי לדרוש?
    • المرشد لتقديم مطالبات صغيرة
  • הצלחות
  • צור קשר
    • שאלות נפוצות
    • צור קשר
    • מיפוי וסקר תחבורתי
    • סדנאות ומפגשים
  • English
  • עברית

תביעות קטנות

נוסעים בתחבורה הציבורית, דעו את זכויותיכם!

האוטובוס לא עצר בתחנה? מדלג באופן קבוע על התחנה שלך? –

יכול להיות שיש לך עילה לתביעה קטנה!

האוטובוס איחר ונגרם לך נזק כספי? האוטובוס יוצא באיחור מתחנת המוצא? האיחורים קבועים? 

יכול להיות שגם לך יש עילה לתביעה קטנה!

לא הרבה יודעים, אך לפי חוק, לחברות התחבורה הציבורית יש חובות כלפיי הנוסעים.

אם חברות התחבורה הציבורית לא עומדות בחובות אלה, לנו הנוסעים יש זכות לתבוע ולדרוש את זכויותינו.

תביעה קטנה? הכי בקטנה!

תשובות להרבה מהשאלות תוכלו למצוא בקישור הזה 

מדריך מסודר להגשת תביעה תוכלו למצוא בקישור הזה

דוגמאות לפסקי דין בנושא אפשר למצוא כאן

וכדי להבין כמה פיצוי ניתן לדרוש אפשר לקרוא כאן

אנו מעניקים ליווי בתהליך התביעה, בעזרת הקליניקה לצדק סביבתי באוניברסיטת תל אביב, במהלך החודשים נובמבר- יוני (שנת הלימודים האקדמית).
בחודשי הקיץ הקליניקה יוצאת לחופשה, ובתקופה זו אנו לא יכולים להעניק ליווי בתהליכים, אך אתם מוזמנים להעזר במדריכים המפורטים המפורסמים לעיל

כבר כאן תוכלו למצוא פורמטים לכתבי תביעה נפוצים ובהמשך הסבר מלא על התהליך- 

פורמט כתב תביעה בנושא "איחורים"
פורמט כתב תביעה בנושא "אי-עצירה בתחנה"
פורמט כתב תביעה בנושא "התנהגות נהג"

אז איך מתחילים?

  1. קודם כל- לשמור כל ראייה לגבי המקרה והנזק שנגרם לך – החל מתאריך וזמן הנסיעה (או המקרה הפוגעני), התחנה הרלוונטית, מספר הקו הרלוונטי, קבלה מהנסיעה בהנחה שיש, שם הנהג, קבלה מנסיעה בתחבורה חלופית שנלקחה על ידך (קבלה ממונית למשל), צילום, וידאו, מספרי טלפון של עדים וכו’.
  2. שליחת מכתב תלונה לחברת התחבורה הציבורית הרלוונטית למקרה. ניתן לפנות אל החברה בטופס מקוון באינטרנט, בפקס או בדואר. אנא שימרו העתק של מכתב התלונה לצרכי מעקב.
  3. במקביל יש לשלוח עותק של מכתב התלונה גם למשרד התחבורה. ניתן לעשות זאת בקישור הזה.
  4. חשוב לזכור בזמן ההמתנה למענה לאסוף ולתעד מקרים נוספים שעשויים להיות רלוונטיים.
  5. ברגע שמתקבלת התשובה מהגורמים השונים ובמידה ואתם לא מרוצים מהמענה, או לחליפין עבר חודש ולא קיבלתם כל תגובה, ניתן לשקול הגשת תביעה. לא בטוחים אם יש עילה לתביעה קטנה? רוצים להתייעץ? אנחנו כאן 🙂 

הנחיות להגשת תביעה קטנה:

  1. כתב תביעה: תובעים יקרים, לרשותכם עומדים פורמטים של תביעה קטנה (כאן למטה). יש לבחור את כתב התביעה המתאים למקרה שלכם ולהוריד אותו למחשב שלכם. יש למלא אותו והוא ישמש ככתב התביעה שלכם. רוצה לשלוח לנו את כתב התביעה כדי לוודא שהכל ברור ושהוא מוכן לתביעה? נשמח! אנחנו זמינים במייל- moked@15minutes.co.il
  2. לאן להגיש? יש שתי אפשרויות: באינטרנט באמצעות הקישור הזה ובעזרת המדריך המלא להגשת תביעה קטנה בנט-המשפט, או פיזית לגשת לבית המשפט, את כתב התביעה שמילאתם (והנספחים שתצרפו), יש להגיש בשלושה עותקים למזכירות בית-משפט השלום באזור מגוריכם או באזור בו רכשתם את כרטיס הנסיעה.
  3. מי מייצג? בבית משפט לתביעות קטנות אין ייצוג של עורך-דין, אתם “מייצגים” את עצמכם. אדם אחר (לא עורך-דין) יוכל לייצג אתכם במידה ונתתם לו ייפוי כוח (דוגמא לייפוי כוח כזה ניתן למצוא כאן למטה). את ייפוי הכוח יש להגיש עם כתב התביעה ולקבל את אישור בית המשפט.
  4. תשלום אגרה: על מנת להגיש תביעה קטנה יש לשלם אגרה. האגרה שתשלמו, עומדת על 1% מסכום התביעה שביקשתם או 50 ש”ח – הסכום הגבוה מביניהם. את הסכום ניתן לשלם באינטרנט בכרטיס אשראי (כחלק מהגשת התביעה דרך האינטרנט), במקום על-ידי כרטיס אשראי או בבנק הדואר באמצעות שובר שתקבלו בבית המשפט.
  5. לאחר הגשת התביעה: יש להמתין כ-30 ימים עד לקבלת כתב ההגנה מהחברה הנתבעת ולאחר מכן יקבע מועד לדיון בבית המשפט. נשמח מאד אם תוכלו לעדכן אותנו כשיקבע המועד של הדיון וכמובן איך היה. 

יש לשים לב לתאריך שקבעו עבורכם לדיון ולדאוג להופיע אליו, אחרת תביעתכם תידחה!

* שימו לב, המידע שלהלן מוגש כמידע כללי. הוא אינו בא להחליף את הוראות החוק והתקנות ואינו מהווה יעוץ משפטי. במקרה של אי-התאמה עם הוראות החוק, הקובע הוא הנאמר בחוק.

להורדת הקבצים לחצו על הכפתור המתאים ותועברו לדף הרלוונטי: 

פורמט כתב תביעה בנושא "איחורים"
פורמט כתב תביעה בנושא "אי-עצירה בתחנה"
פורמט כתב תביעה בנושא "התנהגות נהג"
המדריך המלא להגשת תביעה קטנה באינטרנט
פורמט לייפוי כוח
לתמיכה ב 15 דקות
  • דף הבית
  • קצת עלינו
  • טופס דיווח
  • רוצה לשמור על קשר
  • רוצה להתנדב
לתמיכה ב 15 דקות

כל הזכויות שמורות ל-15 דקות בע"מ 2021

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס