אחת הסיבות לחוסר האמון ולחוסר שביעות הרצון מהתחבורה הציבורית בישראל קשורה לכך שהיא פשוט לא נוחה! מסורבלת, לא אמינה, גוזלת זמן.
תארו לעצמכם שהייתם יודעים, מרגע שיצאתם מהבית, בדיוק מתי תגיעו לעבודה!
הבעיה היא שאנחנו אף פעם לא יודעים - כי הדרך מורכבת מההליכה לתחנה, מזמן ההמתנה לאוטובוס, מזמן ההחלפה בין האוטובוס לרכבת, ממרחק התחנה שבה ירדנו למקום העבודה ועוד.
אחד הנושאים הלא מדוברים בתחבורה הציבורית בישראל הוא המייל הראשון והאחרון - 'מדלת לדלת':
הכוונה היא לקישוריות אל תחנות הרכבת ומעברים בין אמצעי התחבורה השונים.
ברחבי העולם כבר קיימים פתרונות בצורת רשת שבילי אופניים שמובילה לתחנות, תח״צ בתדירות גבוהה היכן שניתן ובמקומות אחרים אף קיים שירות תח״צ גמיש, שמאפשר לנוסעים להזמין נסיעה לתחנת הרכבת בעזרת אפליקציה.
כיום חסרה הסתכלות של המדינה על כל מהלך הנסיעה שמבצע הנוסע מרגע שהוא יוצא מדלת ביתו ועד שהוא מגיע ליעד שלו. לעיתים המסע אל ומתחנת הרכבת הוא באורך הנסיעה כולה אל הרכבת, ומוסיף זמן לא מועט לנסיעה. לעיתים, לא ניתן לעבור להשתמש בתח"צ מכיוון שאין נגישות מספקת לתחנת הרכבת או שתחנות האוטובוס ממוקמות במרחק רב מנקודת המוצא או הנגישות אליהן בעייתית.
אנו קוראים למשרד התחבורה לשים דגש לכל מהלך הנסיעה ׳מדלת לדלת׳, ופועלים מדי יום עבור קידום תחבורה גמישה, שבילי הליכה ושבילי אופניים, הצללה ועוד.
מה אנחנו עושים כדי לקדם את זה?
מעלים את הנושא לסדר היום התקשורתי -
מציפים את הבעיות בפני הגורמים הרלוונטיים ודורשים פתרונות
פועלים באופן שוטף ויומיומי מול מפעילות התחבורה השיתופית - כדוגמת באבל ותיק-תק.
פועלים להוספת ושיפור קווי אוטובוס מהרכבת ולרכבת
פועלים יחד עם ארגוני סביבה נוספים להוספת שבילי אופניים בערים
תגובות